Stavros Antoniou



ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΣ
ΤΡΙΑΘΛΟ

Το τρίαθλο περιλαμβάνει διαδοχικά τρια αγωνίσματα: κολύμβηση,ποδηλασία και τρέξιμο τα οποία γίνονται με αυτή την σειρά χωρίς διάλειμμα μεταξύ τους.

Υπάρχουν διάφορες αποστάσεις στο τριάθλο. Το σπριντ, όπου η απόσταση ειναι 750 μέτρα κολύμβησης, 20 χιλιόμετρα ποδηλασίας και 5 χιλιομετρα τρέξιμο, το ολυμπιακό, οπου η απόσταση είναι 1500 μέτρα κολύμβησης, 40 χιλιόμετρα ποδηλασίας και 10 χιλιομετρα τρέξιμο, το half iron man όπου η απόσταση ειναι 1900 μέτρα κολύμπι, 90 χιλιόμετρα ποδηλασία και 21 χιλιόμετρα τρέξιμο και τέλος το iron man που ειναι η διπλάσια απόσταση από το half iron που προανέφερα.

Προσωπικά, εκείνο που με παρακίνησε να ασχοληθώ με το τρίαθλο, είναι το γεγονός ότι τα τρία εν λόγω διαφορετικά αγωνίσματα γίνονται χωρίς διάλειμμα μεταξύ τους κάτι που προυποθέτει πολλές ώρες προπόνησης, αφοσίωσης, υπομονής και επιμονής.

Με το τρίαθλο ασχολούμαι περίπου εδώ και εφτά χρόνια και μετά από πολύ κόπο, θυσίες και στερήσεις, κατάφερα να κρατηθώ στην κορυφή όλο αυτό το διάστημα.

΄Εχω κερδίσει αρκετούς αγώνες τριάθλου,όμως θα ξεχωρήσω και θα αναφέρω τις συμμετοχές μου σε δύο half iron man το 2009 ,όπου κατέκτησα την 6η θέση, το 2010 ‘οπου κατέλαβα την 2η θέση και τέλος τον αγώνα open τριάθλου οπου είχε συμμετοχές 120 αθλητών, από 15 χώρες όπου τερμάτησα 9ος. Αξιοσημείωτη είναι η συμμετοχή μου στους αγώνες Μικρών Κρατών Ευρώπης το Μαιο του 2011, όπου κατέκτησα την 5η θέση, την καλύτερη που πήρε κύπριος αθλητής μέχρι σήμερα. Επίσης συμμετέχω σε αγώνες Διάθλου όπου περιλαμβάνει μόνο τρέξιμο και ποδηλασία και αγώνες mtb / road bike.

Τα μελλοντικά μου σχέδια είναι η προετοιμασία μου για ένα αγώνα downhill mtb τον Ιούνιο καθώς και ένας αγώνας open τριάθλου τον Σεπτέμβριο.Τέλος θα συμμετάσχω σε αγώνα half iron man τον Νοέμβριο όπου θα τελειώσει και αγωνιστική μου περίοδος.

Όσον αφορά την προπόνηση του τριάθλου αυτή είναι απαιτητική. Για να μπορεσεις να ανταπεξέλθεις στις συνθήκες του αγώνα χρειάζονται αρκρτές ώρες επίπονης προπόνησης οι οποίες θα πρέπει να κυμένονται από 20 μέχρι 26 ώρες κάθε εβδομάδα .

Η διατροφή επίσης θα πρέπει να είναι προσεγμένη και προσαρμοσμένη στις ανάγκες του αθλήματος ούτως ώστε ο οργανισμός του αθλητή να μπορεί να αντέχει τις αρκετές ώρες σκληρής προπόνησης.Οι ημερήσιες θερμίδες ενός τριαθλητή θα πρέπει να κυμένονται από 4 μέχρι 6 χιλιάδες.

Οσον αφορά τα επαγγελματικά μου, εργάζομαι στο Lemesos Sporting Centre εδώ και 9 χρόνια ως instructor / personal trainer / swim instructor και class instructor. Είμαι επίσης προπονητής τριάθλου στον Ναυτικό Όμιλο Αμμοχώστου, στον οποίο, όποιος ενδιαφέρεται για το άθλημα, μπορεί να αποταθεί για να συλλέξει πληροφορίες ή και να εγγραφεί ως αθλητής στην ομάδα του.

Τέλος θα ήθελα να εκφράσω τις ευχαριστίες μου στους σπόνσορες μου Castrol, ΖΑΠ Dry Cleaners, ASBIS, CH.WELLFOODS, Health ‘n’ body sensce, TEPEE και Vanora αλλά και την γυναίκα μου Σκεύη και την μικρή μου κόρη Άντρεα που πάντα βρισκονται δίπλα μου σε καθε μου αγώνα και με στηριζουν.

Αντωνιου Σταυρος
Gym instructor
Personal trainer
Swim & Class instructor
Triathlon Coach of Famagusta Nautical Club